Зеленогайський ЗДО "Сонечко", Зелений Гай
Миколаївська область, Миколаївський район

Структура та органи управління

Структура та органи управління

1. Управління закладом освіти здійснюється засновником.

2. Безпосереднє керівництво роботою закладу освіти здійснює його керівник (директор), якого призначає і звільняє з посади засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган з дотриманням чинного законодавства.

Інших працівників закладу дошкільної освіти призначає та звільняє з посад його керівник у порядку, передбаченому установчими документами закладу, відповідно до законодавства.

На посаду керівника закладу дошкільної освіти призначається особа, яка є громадянином України, має вищу освіту не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи не менш , як три роки, вільно володіє державною мовою, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.

3. Керівник закладу освіти:

  • організовує діяльність закладу освіти;

  • відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, що визначені Законом України “Про дошкільну освіту”, та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;

  • затверджує освітню програму , схвалену педагогічною радою закладу освіти;

  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

  • є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу;

  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

  • розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу освіти;

  • відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу освіти;

  • призначає на посаду та звільняє з посади працівників закладу освіти, визначає їх функціональні обов’язки ;

  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;

  • контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей до їх вікових, психофізіологічних особливостей, здібностей і потреб;

  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;

  • затверджує штатний розпис та кошторис за погодженням з відділом освіти, молоді , спорту Шевченківської сільської ради на основі Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти

  • затверджує Правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;

  • забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;

  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

  • підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітнього процесу, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;

  • організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;

  • щороку звітує про навчально-виховну, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність закладу освіти на загальних зборах колективу та батьків, або осіб, які їх замінюють;

  • відповідно до ст..61 п.7 «Закону про освіту» України, установчих документів та колективного договору, має право встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії за використання в освітньому процесі іноземних мов, сучасних технологій, реалізацію інноваційних проектів тощо.

  • здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу.

4. Колегіальним постійно діючим органом управління закладом освіти є педагогічна рада, за наявності не менше трьох педагогічних працівників.

До складу педагогічної ради закладу освіти входять усі педагогічні працівники закладу, медичні працівники, інші спеціалісти. До складу педагогічної ради закладу дошкільної освіти можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені представники громадських об’єднань, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання педагогічної ради, мають право дорадчого голосу.

Головою педагогічної ради закладу дошкільної освіти є його директор. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.

Педагогічна рада закладу дошкільної освіти:

  • схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;

  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

  • розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;

  • визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;

  • затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;

  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;

  • затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

  • заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;

  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

  • визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;

  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

  • розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.

  • Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.

5. У закладі дошкільної освіти можуть діяти:

  • органи самоврядування працівників закладу освіти;

  • органи батьківського самоврядування;

  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

6. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колетиву закладу освіти. Загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік. Можливе проведення конференції. Кількість учасників конференції від працівників закладу освіти - 1/3, батьків та представників громадськості - 2/3. Термін їх повноважень становить три роки.

Рішення загальних зборів і конференцій приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх. Загальні збори:

- приймають Статут, зміни і доповнення;

- обирають раду дошкільного закладу, її членів та голову, встановлюють терміни її повноважень;

- заслуховують звіт керівника закладу, голови ради дошкільного закладу з питань статутної діяльності закладу, дають їй оцінку шляхом таємного або відкритого голосування;

- розглядають питання навчально-виховної, методичної та фінансово-господарської діяльності дошкільного закладу;

- затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку дошкільного закладу.

У період між загальними зборами діє рада дошкільного закладу. Кількість засідань ради визначається за потреби. Засідання ради дошкільного закладу є правомірним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів (працівники дошкільного закладу, батьки, засновники, спонсори та ін.).

Рада закладу організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення і використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків.

7. В дошкільному закладі може діяти піклувальна рада – орган самоврядування, який формується з представників органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, навчальних закладів, організацій,  окремих громадян з метою залучення громадськості до вирішення проблем освіти,забезпечення сприятливих умов, ефективної роботи дошкільного закладу. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

Піклувальна рада (у складі 5 осіб) створюється за рішенням загальних зборів або ради дошкільного закладу. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах дошкільного закладу і працюють на громадських засадах. Очолює піклувальну раду голова, обраний шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж 4 рази на рік.

Основними завданнями піклувальної ради є:

- співпраця з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов утримання дітей у дошкільному закладі;

- сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази дошкільного закладу;
- сприяння залученню додаткових джерел фінансування дошкільного закладу;
- сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров’я учасників навчально-виховного процесу;
- організація дозвілля та оздоровлення дітей та працівників дошкільного закладу;
- стимулювання творчої праці педагогічних працівників;
- всебічне зміцнення зв’язків між родинами дітей та дошкільним закладом;

 

Ми в соцмережіFacebook

 

Логін: *

Пароль: *